C-KOB w praktyce - Warsztaty prowadzenia cyfrowej książki obiektu budowlanego

Termin Miejsce Godziny szkolenia Koszt netto Gwarancja terminu
29.04.2025 Katowice 9.00-15.00 790.00 PLN
Zapisz się na szkolenie

Opis szkolenia

od 01.01.2027r. będzie obowiązywało prowadzenie wszystkich KOB w formie cyfrowej

 

Szkolenie jest praktycznym warsztatem prowadzenia cyfrowej książki obiektu budowlanego

 

Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego (c-KOB) jest oficjalną, rządową aplikacją do prowadzenia książki obiektu budowlanego. System dostępny jest pod adresem https://c-kob.gunb.gov.pl. c-KOB umożliwia w prosty sposób założenie i prowadzenie książki, wprowadzanie informacji o ekspertyzach i badaniach technicznych oraz danych dotyczących kontroli okresowych, o których mowa w art. 62 ustawy - Prawo budowlane.

Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego to kolejny krok cyfryzacji w budownictwie. Wprowadzenie książki w wersji elektronicznej daje unikalną możliwość gromadzenia i szybkiego udostępnianie danych dotyczących nieruchomości odpowiednim służbom. Celem powstania c-KOB jest podwyższenie standardu bezpieczeństwa obiektów budowlanych. Dzięki c-KOB możliwe jest szybsze przeciwdziałanie zagrożeniom wywołanym przez niewłaściwe korzystanie z nieruchomości oraz zagrożeniom powodowanym przez czynniki atmosferyczne i techniczne związane ze stanem obiektu budowlanego.

System c-KOB jest bardzo korzystny dla właścicieli i zarządców nieruchomości. Jego podstawowe zalety to:

  • pełna kontrola nad aktualnością przeglądów,
  • funkcja powiadamiania o zbliżających się kontrolach i przeglądach okresowych,
  • szybki i bezpośredni dostęp do dokumentów z dowolnego miejsca,
  • łatwa edycja danych,
  • automatyczne przekazywanie wymaganych dokumentów organom,
  • niwelowanie ryzyka pracy w obiektach bez aktualnych przeglądów,
  • niwelowanie kosztów związanych z karami za użytkowanie obiektów bez aktualnych przeglądów,
  • zmniejszenie ryzyka wystąpienia katastrofy budowlanej.

Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego jest aplikacją, w której każdy właściciel lub zarządca dokonuje wpisów w następującym zakresie:

  • informacje o obiekcie budowlanym,
  • informacje o właścicielach i zarządcach obiektu budowlanego,
  • informacje o przeprowadzanych kontrolach,
  • ekspertyzy i opinii techniczne dotyczące obiektu budowlanego,
  • roboty budowlane związane z obiektem budowlanym po oddaniu do użytkowania,
  • katastrofy budowlane,
  • decyzje, postanowienia, zaświadczenia i inne dokumenty wydane przez organy administracji publicznej, dotyczących obiektu budowlanego.

 

Czy wiesz:

  • co nowego w prowadzeniu książki obiektu budowlanego wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane?
  • od kiedy obowiązuje cyfrowa książka obiektu budowlanego (c-KOB)?
  • jak zakłada się i prowadzi cyfrową KOB?
  • gdzie rejestrować przeglądy i kontrole instalacji elektrycznych, gaśnic, hydrantów - czy wszystkie muszą być uwzględnione w KOB?
  • kto może dokonywać wpisów w KOB?
  • czy trzeba będzie robić inwentaryzację posiadanej dokumentacji?
  • w jaki sposób dokumentować w KOB poszczególne etapy remontów oraz innych robót budowlanych?

 

Uczestnikom szkolenia zostaną przedstawione:

  • podstawowe nowe wymagania dotyczące prowadzenia KOB,
  • nowe obowiązki właściciela lub zarządcy, w tyk obowiązek wyznaczenia osoby fizycznej do prowadzenia c-KOB
  • przerzucenie na osoby wykonujące kontrole obowiązku rejestrowania kontroli w c-KOB,
  • nowe terminy w wypełnianiu c-KOB,
  • zawężony zakres wprowadzania danych do c-KOB,
  • zasady zakładania i prowadzenia c-KOB, krok po kroku, z przykładami i z omówieniem studium różnych przypadków.

 

Rekomendujemy, aby uczestnicy na szkolenie mieli ze sobą własne książki obiektu budowlanego, celem omówienia problemów i sposobu ich prowadzenie na konkretnych przykładach wziętych z ich nieruchomości.

Program szkolenia

Moduł I – Nowe przepisy dotyczące prowadzenia KOB w ustawie Prawo budowlane:

1. Od kiedy obowiązuje c-KOB – przepisy przejściowe:

  • do kiedy możemy jeszcze prowadzić „stare” książki obiektu budowlanego,
  • od kiedy możemy już „przejść” na c-KOB,
  • do kiedy musimy „przejść” na c-KOB

2. Dla jakich obiektów prowadzimy KOB

3. Dla jakich obiektów nie prowadzi się KOB

4. Interesariusze, czyli:

  • kto to jest interesariusz i jak stać się interesariuszem – czyli założenie konta w systemie c-KOB,
  • kto może założyć c-KOB
  • kto nadzoruje prowadzenie c-KOB,
  • kto wypełnia c-KOB,
  • ilu może być interesariuszy i czy można łączyć funkcje,

5. Jakie wpisy dokonuje się w c-KOB i kto je dokonuje:

  • wpisy dotyczące okresowych kontroli:

- elementów budowlanych,

- instalacji gazowych,

- przewodów kominowych,

- instalacji elektrycznych i piorunochronnych,

  • rejestracja ekspertyz i opinii technicznych
  • wpisy dotyczące przeglądów, konserwacji i napraw sprzętu p.poż.,
  • wpisy dotyczące wszelkich prac i robót budowlanych wykonywanych na obiekcie
  • wpisy dotyczące katastrof budowlanych,
  • rejestracja dokumentów urzędowych związanych z obiektem budowlanym.

6. Jakie są terminy dokonywania wpisów do c-KOB

7. Czy można usunąć lub skorygować dane wprowadzone do c-KOB

8. Zasady przydzielania i pozbawiania dostępu do c-KOB

  • obowiązki prowadzącego c-KOB
  • obowiązki wykonawcy kontroli

9. Kary dla poszczególnych interesariuszy za nie przestrzeganie przepisów związanych z KOB.

 

Moduł II – Nowe rozporządzenie w sprawie c-KOB:

1. Zawartość c-KOB

2. Co należy wpisać do poszczególnych nowych tablic w c-KOB

3. Jak prowadzić KOB w formie papierowej

4. Zasady dokonywania wpisów i poprawek wpisów

5. Zasady zamykania „starej” KOB i przechodzenia na nową c-KOB

6. Dodawanie załączników do c-KOB.

 

Moduł III. Ćwiczenia on line na rzeczywistym systemie c-KOB– demo zakładania i wypełniania c-KOB:

1. założenie konta w c-KOB i logowanie

2. powiadomienia,

3. profil użytkownika

4. symulacja założenia c-KOB

5. wpisy do poszczególnych tablic – co zawierają i jak je dokonać,

6. zarządzanie interesariuszami – dodawanie, odbieranie dostępu, dostęp czasowy,

7. informacje o obiekcie budowlanym i ich uzupełnianie:

  • archiwum dokumentacji obiektu budowlanego

8. dane właściciela lub zarządcy obiektu budowlanego,

9. przekazanie dostępu do c-KOB, lub rezygnacja z pełnienia funkcji interesariusza,

10. zamkniecie c-KOB:

  • kiedy i w jakich sytuacjach,
  • czym skutkuje zamknięcie c-KOB,

11. wydruk cKOB i jej poszczególnych części – pliki PDF i wydruk papierowy

12. raporty i logi

13. przeglądanie cKOB i rejestrów – filtry i ich zawartość.

 

Moduł IV – Źródła przydatnych informacji o c-KOB i zasadach jej prowadzenia oraz aplikacja na telefon

1. Panel „Dowiedz się więcej”

2. FAQ i i inne często zadawane pytania

3. Instrukcje dla użytkowników c-KOB

4. Filmy instruktażowe

5. Aplikacja na telefon (smartfon).

Korzyści dla uczestników

  • Uczestnicy dowiedzą się jakie zmiany w prowadzeniu KOB wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane.
  • Powiemy do kiedy prowadzimy KOB  na dotychczasowych zasadach, a od kiedy wyłącznie cyfrową KOB (c-KOB).
  • Wyposażymy Państwa w praktyczną wiedzę, jaką dokumentacje obiektu należy skompletować i rejestrować w KOB i c-KOB.
  • Pokażemy jak strona po stronie (ekran po ekranie) założyć i prowadzić c-KOB
  • Dzięki indywidualnym konsultacjom z ekspertem uzyskają Państwo odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania podczas prowadzenia KOB.

Adresaci szkolenia

Szkolenie skierowane jest do:

  • członków i zarządców wspólnot mieszkaniowych,
  • zarządców budynków,
  • administratorów nieruchomości,
  • właścicieli obiektów i budowli (hal, magazynów)
  • działów technicznych, administracyjnych w firmach produkcyjnych i usługowych.
  • pracowników urzędów - osób, które zarządzają mieniem własności publicznej.

Wykładowca

Ekspert Ośrodka Szkoleń Budownictwa związany z nieruchomościami od ponad 25 lat. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z zarządzaniem nieruchomościami wymagającymi prowadzenia inwestycji, takich jak rewitalizacje obiektów zabytkowych, remonty, modernizacje i rozbudowy.

Autor licznych publikacji, w tym książkowych związanych z zarządzaniem i utrzymaniem obiektów budowlanych, prowadzeniem książki obiektu budowlanego, rozliczaniem mediów, prowadzeniem finansów we wspólnotach i spółdzielniach mieszkaniowych.

Od 2001 roku jest licencjonowanym zarządcą nieruchomości. Od 2009 prowadzi firmę  działającą w branży zarządzania nieruchomościami. Jego klientami są m.in. Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna „Invest Park” Sp. z o.o., Venglon Sp. z o.o., Mars Polska Sp. z o.o., MSM Energetyka, Stegny Południe. Osobiście zarządza również zespołem 18 hal logistycznych w Warszawie – Okęciu, gdzie kontroluje ich stan techniczny i prowadzi książki obiektu budowlanego.

Doświadczenie zdobywał jako przewodniczący rady nadzorczej WSMB ATENA, realizującej szereg własnych inwestycji mieszkaniowych, później przez wiele lat pracował na wyższych stanowiskach kierowniczych w firmach deweloperskich J.W. Construction Holding S.A. i Budner S.A., gdzie uczestniczył i prowadził realizację projektów deweloperskich, wprowadzał system zarządzania ISO 9001 oraz SAP, zarządzał wybudowanymi przez deweloperów nieruchomościami.

Swoją wiedzę zawodową i doświadczenie menedżerskie wykorzystuje w prowadzonych szkoleniach z zakresu zarządzania nieruchomościami oraz prowadzenia inwestycji budowlanych. Prowadzi szkolenia i kursy nie tylko dla zarządców i administratorów nieruchomości, ale także dla inwestorów, właścicieli obiektów budowlanych oraz pracowników urzędów.

Jest członkiem honorowym Stowarzyszenia Przedsiębiorczości w Nieruchomościach, członkiem zwykłym Stowarzyszenia Zarządców Nieruchomości „Warecka”, był członkiem Komisji Odpowiedzialności Zawodowej zarządców nieruchomości.

Koszt szkolenia

790,00 PLN netto + zw VAT*

- dla osób, których finansowanie za szkolenie pochodzi w co najmniej 70% ze środków publicznych

*Warunkiem zwolnienia z VAT-u za szkolenie jest wypełnienie i przesłanie „Oświadczenia zwolnienia z VAT”

Oświadczenie zw VAT

 

790,00 PLN netto + 23% VAT

- cena dla pozostałych osób

 

Cena zawiera:

  • wykłady i prezentację multimedialną,
  • zajęcia w zakresie poznania zagadnień teoretycznych i praktycznych,
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • imienne zaświadczenie o udziale w szkoleniu w formie elektronicznej
  • przerwę kawową, ciepły posiłek
  • konsultacje poszkoleniowe


Wpłaty prosimy dokonać na konto: mBank  85 1140 2004 0000 3702 7022 4582

Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc decyduje kolejność zgłoszeń z potwierdzeniem wpłaty

Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia.


Formularz zgłoszenia można przesłać:

  • e-mailem szkolenia@projex.com.pl
  • on-line poprzez formularz na stronie internetowej


Przesłanie "Karty zgłoszenia" traktowane jest  jako zobowiązanie do zapłaty oraz jest równoznaczne z potwierdzeniem zapoznania się oraz akceptacją Regulaminu oraz Polityki Prywatności uczestnictwa w szkoleniu.