C-KOB - Warsztaty prowadzenia cyfrowej książki obiektu budowlanego
Termin | Miejsce | Godziny szkolenia | Koszt netto | Gwarancja terminu |
---|---|---|---|---|
06.03.2025 | ON-LINE | 09.00-15.30 | 450.00 PLN |
Opis szkolenia
Szkolenie jest praktycznym warsztatem prowadzenia cyfrowej książki obiektu budowlanego
Od 1 stycznia 2023 r. obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 15 grudnia 2022 r. w sprawie Książki Obiektu Budowlanego oraz systemu Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego głoszone dnia 27 grudnia 2022 r.
Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego (c-KOB) jest oficjalną, rządową aplikacją do prowadzenia książki obiektu budowlanego. System dostępny jest pod adresem https://c-kob.gunb.gov.pl. c-KOB umożliwia w prosty sposób założenie i prowadzenie książki, wprowadzanie informacji o ekspertyzach i badaniach technicznych oraz danych dotyczących kontroli okresowych, o których mowa w art. 62 ustawy - Prawo budowlane.
Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego to kolejny krok cyfryzacji w budownictwie. Wprowadzenie książki w wersji elektronicznej daje unikalną możliwość gromadzenia i szybkiego udostępnianie danych dotyczących nieruchomości odpowiednim służbom. Celem powstania c-KOB jest podwyższenie standardu bezpieczeństwa obiektów budowlanych. Dzięki c-KOB możliwe jest szybsze przeciwdziałanie zagrożeniom wywołanym przez niewłaściwe korzystanie z nieruchomości oraz zagrożeniom powodowanym przez czynniki atmosferyczne i techniczne związane ze stanem obiektu budowlanego.
System c-KOB jest bardzo korzystny dla właścicieli i zarządców nieruchomości. Jego podstawowe zalety to:
- pełna kontrola nad aktualnością przeglądów,
- funkcja powiadamiania o zbliżających się kontrolach i przeglądach okresowych,
- szybki i bezpośredni dostęp do dokumentów z dowolnego miejsca,
- łatwa edycja danych,
- automatyczne przekazywanie wymaganych dokumentów organom,
- niwelowanie ryzyka pracy w obiektach bez aktualnych przeglądów,
- niwelowanie kosztów związanych z karami za użytkowanie obiektów bez aktualnych przeglądów,
- zmniejszenie ryzyka wystąpienia katastrofy budowlanej.
Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego jest aplikacją, w której każdy właściciel lub zarządca dokonuje wpisów w następującym zakresie:
- informacje o obiekcie budowlanym,
- informacje o właścicielach i zarządcach obiektu budowlanego,
- informacje o przeprowadzanych kontrolach,
- ekspertyzy i opinii techniczne dotyczące obiektu budowlanego,
- roboty budowlane związane z obiektem budowlanym po oddaniu do użytkowania,
- katastrofy budowlane,
- decyzje, postanowienia, zaświadczenia i inne dokumenty wydane przez organy administracji publicznej, dotyczących obiektu budowlanego.
Czy wiesz:
- co nowego w prowadzeniu książki obiektu budowlanego wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane?
- od kiedy obowiązuje cyfrowa książka obiektu budowlanego (c-KOB)?
- jak zakłada się i prowadzi cyfrową KOB?
- gdzie rejestrować przeglądy i kontrole instalacji elektrycznych, gaśnic, hydrantów - czy wszystkie muszą być uwzględnione w KOB?
- kto może dokonywać wpisów w KOB?
- czy trzeba będzie robić inwentaryzację posiadanej dokumentacji?
- w jaki sposób dokumentować w KOB poszczególne etapy remontów oraz innych robót budowlanych?
Uczestnikom szkolenia zostaną przedstawione:
- podstawowe nowe wymagania dotyczące prowadzenia KOB,
- nowe obowiązki właściciela lub zarządcy, w tyk obowiązek wyznaczenia osoby fizycznej do prowadzenia c-KOB
- przerzucenie na osoby wykonujące kontrole obowiązku rejestrowania kontroli w c-KOB,
- nowe terminy w wypełnianiu c-KOB,
- zawężony zakres wprowadzania danych do c-KOB,
- zasady zakładania i prowadzenia c-KOB, krok po kroku, z przykładami i z omówieniem studium różnych przypadków.
Rekomendujemy, aby uczestnicy na szkolenie mieli ze sobą własne książki obiektu budowlanego, celem omówienia problemów i sposobu ich prowadzenie na konkretnych przykładach wziętych z ich nieruchomości.
Program szkolenia
Moduł I – Nowe przepisy dotyczące prowadzenia KOB w ustawie Prawo budowlane:
- Dla jakich obiektów prowadzimy KOB
- Dla jakich obiektów nie prowadzi się KOB
- Jakie wpisy dokonuje się w c-KOB i w jakich terminach
- Kto i kiedy zakłada c-KOB
- Kto prowadzi c-KOB
- Jakich wpisów do c-KOB dokonują osoby wykonujące okresowe kontrole
- Zasady przydzielania i pozbawiania dostępu do c-KOB
- Nowe kary za nie przestrzeganie przepisów związanych z KOB.
Moduł II – Nowe rozporządzenie w sprawie c-KOB:
- Zawartość c-KOB
- Co należy wpisać do nowych tablic w c-KOB
- Jak prowadzić KOB w formie papierowej
- Zasady dokonywania wpisów i poprawek wpisów
Moduł III – Podsumowanie, czyli jak założyć i prowadzić c-KOB?
- Przepisy przejściowe, czyli do kiedy prowadzimy książkę na dotychczasowych zasadach, a od kiedy możemy przejść na c-KOB
- Wymagane dokumenty do założenia c-KOB
- Jak założyć konto w systemie c-KOB
- Moduł IV. Ćwiczenia – zakładanie i wypełnianie c-KOB:
- logowanie i założenie c-KOB
- strona startowa, wybór roli, profil użytkownika
- interesariusze
- informacje o obiekcie budowlanym,
- dane właściciela lub zarządcy obiektu budowlanego,
10. przeprowadzone kontrole, o których mowa w art. 62 ust. 1 ustawy Prawo budowlane,
11. ekspertyzy i opinie techniczne,
12. wpisy do c-KOB:
- przeglądy techniczne, konserwacja oraz naprawy urządzeń przeciwpożarowych,
- roboty budowlane związane z obiektem budowlanym wykonywane po oddaniu do użytkowania,
- katastrofy budowlane dotyczące obiektu budowlanego,
- decyzje, postanowienia, zaświadczenia i inne dokumenty wydane przez organy administracji publicznej, dotyczące obiektu budowlanego.
13. Proces wykonania prac remontowych i ich rejestracja w c-KOB
Moduł V – Jakie okresowe kontrole stanu technicznego obiektu budowlanego są rejestrowane w KOB?
- Roczne
- Półroczne (obiektów wielkopowierzchniowych)
- Pięcioletnie
- Bezpiecznego użytkowania
- Kontrola nieuzasadnionych ingerencji w budynkach mieszkalnych
- Uprawnienia do wykonywania kontroli
Moduł VI – Ustawowe wymagania dotyczące zawartości protokołu z kontroli
- Zawartość i struktura protokołu?
- Co to są zalecenia?
- Co w przypadku nie wykonania zaleceń we wskazanym terminie?
Moduł VII – Wymagania dla przeglądów technicznych, konserwacji oraz napraw urządzeń przeciwpożarowych:
- Co to jest sprzęt przeciwpożarowy?
- Zasady wykonywania przeglądów konserwacyjnych i napraw sprzętu p.poż.
- Czy na pewno przeglądy sprzętu przeciwpożarowego trzeba wykonywać co roku, czy są inne wymagania?
- Obowiązek podania imion i nazwisk osób wykonujących przeglądy sprzętu p.poż.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu
- Uczestnicy dowiedzą się jakie zmiany w prowadzeniu KOB wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane.
- Powiemy do kiedy prowadzimy KOB na dotychczasowych zasadach, a od kiedy wyłącznie cyfrową KOB (c-KOB).
- Wyposażymy Państwa w praktyczną wiedzę, jaką dokumentacje obiektu należy skompletować i rejestrować w KOB i c-KOB.
- Pokażemy jak strona po stronie (ekran po ekranie) założyć i prowadzić c-KOB
- Dzięki indywidualnym konsultacjom z ekspertem uzyskają Państwo odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania podczas prowadzenia KOB.
Adresaci szkolenia
Szkolenie skierowane jest do:
- członków i zarządców wspólnot mieszkaniowych,
- zarządców budynków,
- administratorów nieruchomości,
- właścicieli obiektów i budowli (hal, magazynów)
- działów technicznych, administracyjnych w firmach produkcyjnych i usługowych.
- pracowników urzędów - osób, które zarządzają mieniem własności publicznej.
Wykładowca
Ekspert Ośrodka Szkoleń Budownictwa związany z nieruchomościami od ponad 25 lat. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z zarządzaniem nieruchomościami wymagającymi prowadzenia inwestycji, takich jak rewitalizacje obiektów zabytkowych, remonty, modernizacje i rozbudowy.
Autor licznych publikacji, w tym książkowych związanych z zarządzaniem i utrzymaniem obiektów budowlanych, prowadzeniem książki obiektu budowlanego, rozliczaniem mediów, prowadzeniem finansów we wspólnotach i spółdzielniach mieszkaniowych.
Od 2001 roku jest licencjonowanym zarządcą nieruchomości. Od 2009 prowadzi firmę działającą w branży zarządzania nieruchomościami. Jego klientami są m.in. Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna „Invest Park” Sp. z o.o., Venglon Sp. z o.o., Mars Polska Sp. z o.o., MSM Energetyka, Stegny Południe. Osobiście zarządza również zespołem 18 hal logistycznych w Warszawie – Okęciu, gdzie kontroluje ich stan techniczny i prowadzi książki obiektu budowlanego.
Doświadczenie zdobywał jako przewodniczący rady nadzorczej WSMB ATENA, realizującej szereg własnych inwestycji mieszkaniowych, później przez wiele lat pracował na wyższych stanowiskach kierowniczych w firmach deweloperskich J.W. Construction Holding S.A. i Budner S.A., gdzie uczestniczył i prowadził realizację projektów deweloperskich, wprowadzał system zarządzania ISO 9001 oraz SAP, zarządzał wybudowanymi przez deweloperów nieruchomościami.
Swoją wiedzę zawodową i doświadczenie menedżerskie wykorzystuje w prowadzonych szkoleniach z zakresu zarządzania nieruchomościami oraz prowadzenia inwestycji budowlanych. Prowadzi szkolenia i kursy nie tylko dla zarządców i administratorów nieruchomości, ale także dla inwestorów, właścicieli obiektów budowlanych oraz pracowników urzędów.
Jest członkiem honorowym Stowarzyszenia Przedsiębiorczości w Nieruchomościach, członkiem zwykłym Stowarzyszenia Zarządców Nieruchomości „Warecka”, był członkiem Komisji Odpowiedzialności Zawodowej zarządców nieruchomości.
Koszt szkolenia
450,00 PLN netto + zw VAT*
- dla osób, których finansowanie za szkolenie pochodzi w co najmniej 70% ze środków publicznych
*Warunkiem zwolnienia z VAT-u za szkolenie jest wypełnienie i przesłanie „Oświadczenia zwolnienia z VAT”
450,00 PLN netto + 23% VAT
- cena dla pozostałych osób
225,00 PLN netto + VAT (50% rabat dla drugiej i każdej następnej osoby z tej samej firmy)
Cena zawiera:
- wykłady i prezentację multimedialną na platformie do webinariów,
- pomoc techniczną, test połączenia
- zajęcia w zakresie poznania zagadnień teoretycznych i praktycznych,
- ćwiczenia z wykorzystaniem Książki Obiektu Budowlanego,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- imienne zaświadczenie o udziale w szkoleniu
- konsultacje poszkoleniowe
Wpłaty prosimy dokonać na konto: mBank 85 1140 2004 0000 3702 7022 4582
Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc decyduje kolejność zgłoszeń z potwierdzeniem wpłaty
Warunki uczestnictwa
Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia.
Formularz zgłoszenia można przesłać:
- e-mailem szkolenia@projex.com.pl
- on-line poprzez formularz na stronie internetowej
Przesłanie "Karty zgłoszenia" traktowane jest jako zobowiązanie do zapłaty oraz jest równoznaczne z potwierdzeniem zapoznania się oraz akceptacją Regulaminu webinarium oraz Polityki Prywatności uczestnictwa w szkoleniu.
Opinie uczestników o szkoleniu
"Bardzo ciekawe szkolenie. Ogrom przekazanej wiedzy w przystępny sposób. Dziękuję Panu Michałowi :) Profesjonalizm w każdym calu"
- Prokuratura Okręgowa w Sosnowcu
"Dziękuję za owocne informacje"
- Polska Akademia Nauk, Zakład Działalności Pomocniczej
"Bardzo dobre szkolenie, dużo wiedzy merytoryczne - praktycznej. Spokojnie przeprowadzone szkolenie a cały pogram przerobiliśmy :)"
- Fundacja Uniwersytetu im. A. Mickiewicza, Poznań
"Dziękuje za przekazaną wiedzę, cierpliwość przy udzielaniu odpowiedzi. Pozdrawiam"
- Wojewódzkie Wielospecjalistyczne Centrum Onkologii i Traumatologii im. M. Kopernika, Łódź
"Bardzo konkretny warsztat, wszystko dokładnie omówione, odpowiadano na pytania - żadnego nie pominięto, najlepsze szkolenie z KOB w jakim uczestniczyłam a to nie moje pierwsze!"
- Fundacja Uniwersytetu im. A. Mickiewicza, Poznań
"Bardzo konkretne szkolenie! Dziękuję!"
- RTBS Lubin
Instrukcja szkoleń on-line
Szkolenie on-line – realizujemy tak samo jak nasze szkolenia otwarte, ale zamiast sali szkoleniowej mamy platformę webinarową. Podczas transmisji uczestnicy widzą prelegenta, prezentację/zapisy na tablicy oraz mają dostęp do czatu, na którym mogą zadawać pytania.
W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia wystarczy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do internetu.